|
دفتر وکالت مهدی نوری
وکالت و مشاوره حقوقی
| ||
|
وظایف درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) ماده ۱۵ـ درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) که فردی مسئول و مجاز است، باید قبل از شروع کار نکات زیر را اجرا نماید: الف: باید نزد صادرکننده (اپراتور) مراجعه و در صورت بعد مسافت از طریق اپراتوردیسپاچینگ تقاضای صدور کارت احتیاط نماید و محل کار و نوع کار را به وضوح تشریح کند. ب: نوع وسیله ارتباط مخابراتی و وضعیت خود را به صادرکننده (اپراتور) یا اپراتوردیسپاچینگ اطلاع دهد. ج: قبل از صدور کارت احتیاط به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اقدام عملی ننماید ولی می تواند نسبت به تهیه مقدمات و لوازم مورد نیاز خود در شرایط کاملاً ایمن اقدام کند. وظایف صادرکننده کارت احتیاط (اپراتور) ماده۱۶ـ صادرکننده کارت احتیاط (اپراتور) بعد از تقاضای صدور کارت احتیاط، باید اقدامات زیر را به عمل آورد: الف: پس از حصول اطمینان از سیستم ارتباط مخابراتی بین درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) یا اپراتوردیسپاچینگ و صادرکننده (اپراتور)، نسبت به صدور کارت احتیاط اقدام کند. ب: در صورتی که ارتباط مطمئن بین درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) با صادرکننده (اپراتور) یا اپراتوردیسپاچینگ وجود نداشته باشد، صادرکننده (اپراتور) باید از صدور کارت احتیاط خودداری کند. ج: صادرکننده (اپراتور) باید برای یک دستگاه و یا یک مدار و یا یک خط یک فرم «تائیدیه صدور کارت احتیاط رابه نام درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) تکمیل و صادر نماید. د: در صورتی که درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) به علت بعد مسافت نتواند آن را امضاء کند، صادر کننده (اپراتور) کارت احتیاط باید با موافقت دارنده (مجری انجام کار) یا اپراتوردیسپاچینگ کارت احتیاط به همراه فرم تأییدیه را از طرف درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) امضاء کند. ه: صادرکننده (اپراتور) باید شماره کارت های مربوط به یک تغذیه کننده (فیدر) یا خط و محل های نصب آنها را در فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط در هر دو نسخه نوشته و نسخه اول آن را به دارنده کارت (مجری انجام کار) ارائه کند و در صورتی که دارنده کارت (مجری انجام کار) بعلت بعد مسافت در ایستگاه حضور نداشته باشد فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط را برای اپراتوردیسپاچینگ قرائت و بعد از موافقت وی از طرف مجری انجام کار امضاء نماید. در این صورت تکمیل یک نسخه فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط کافی است. و: صادرکننده (اپراتور) باید مراتب را در دفتر گزارش روزانه و دفتر مربوط به صدورکارت های احتیاط ثبت کند. ز: صادرکننده (اپراتور) بایدنسخه دوم برگه «تأییدیه صدور کارت احتیاط را در محل مناسب و دور از دسترس نگهداری کند. ح: صادرکننده (اپراتور) باید از درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) و یا اپراتوردیسپاچینگ بخواهد که ارتباطش را با وی حفظ نموده و وضعیت کار گروه را گزارش کند. ط: صادرکننده (اپراتور) باید کارت های احتیاط را روی کلید فرمان دهنده (سلکتور سوییچ) و یا کلیدی که قابلیت نصب دارند با نخ و یا وسیله عایق دیگری که استحکام لازم را داشته باشد، در معرض دید نصب کند به طوری که هم قابل رؤیت باشد و هم به آسانی کنده نشود. در صورتی که امکان نصب کارت وجود نداشته باشد ( DCS )، باید شرایط ایجاد یادداشت در نرم افزار فراهم و در دفتر گزارش روزانه نیز ثبت گردد. ی: در صورتی که درخواست کننده کارت احتیاط (مجری انجام کار) به علت بعد مسافت حضور نداشته باشد و احراز هویت وی برای اپراتور امکان پذیر نباشد، باید از طریق اپراتوردیسپاچینگ تقاضای خود را اعلام و پیگیری کند. مقررات ابطال کارت احتیاط ماده۱۷ـ بعد از پایان کار، باید بلافاصله موارد زیر توسط دارنده کارت احتیاط (مجری انجام کار) و یا صادر کننده (اپراتور) اجرا گردد: الف: دارنده کارت (مجری انجام کار) باید کلیه ابزارکار و لوازم را از محیط کار خارج نماید و وضعیت محیط را به حالت اولیه (شرایط عادی و قابل بهره برداری) برگرداند. ب: دارنده کارت (مجری انجام کار) باید افراد تحت سرپرستی را از محیط کار دور کند و پایان کار را به آنان اطلاع دهد و محیط کار را با رعایت ملاحظات زیست محیطی نظافت نموده و مصالح و اشیاء بلااستفاده و مازاد را خارج کند. ج: نزد صادرکننده کارت احتیاط (اپراتور) مراجعه و پایان کار را اطلاع دهد و شرح کاری را که انجام داده و آخرین وضعیت را نیز به آگاهی برساند، پس از آن با امضاء ردیف «لغو شد به وسیله... در فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط، ابطال کارت احتیاط خود را تقاضا نماید. ه: صادر کننده (اپراتور) کارت های احتیاط نصب شده را از محل نصب شده جمع آوری کند. و: در صورتی که مجری انجام کار به علت بعد مسافت حضور نداشته باشد و برای وی مقدور نباشد که نزد صادرکننده (اپراتور) مراجعه کند، پیام وی از طریق تلفن، بی سیم و نظایر آن مورد تأیید خواهد بود و صادرکننده (اپراتور) با هماهنگی اپراتوردیسپاچینگ باید بعد از دریافت پیام وی به منظور جلوگیری از اشتباه، آن را یک بار برای دارنده کارت احتیاط تکرار و در صورت صحیح بودن اقدام به ابطال فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط و نیز کارت های احتیاط وی نماید. ز: صادرکننده (اپراتور) باید ساعت و تاریخ ابطال کارت احتیاط را به دارنده کارت (مجری انجام کار) یا اپراتوردیسپاچینگ اطلاع دهد و به وی یادآوری کند که هیچ کارتی وجود ندارد. ح: صادرکننده (اپراتور) می تواند در صورت لزوم دستگاه ها را به وضعیت اول برگرداند. ط: صادرکننده (اپراتور)، بایدابطال کارت های احتیاط و فرم تأییدیه صدور کارت احتیاط را در دفتر گزارش روزانه و دفتر مربوط به صدورکارت احتیاط ثبت کند. کاربرد کارت حفاظت شخصی ماده۱۸ـ کارت حفاظت شخصی بایددرشرایط ذیل استفاده گردد: الف: کار بر روی دستگاهها یا مدارهای الکتریکی که ولتاژ آنها از ۱۰۰۰ ولت بیشتر نباشد. ب: کار بر روی دستگاه ها یا مدارهایی که نقاط تضمین جداسازی و بی انرژی کننده مرتبط با آن دستگاه یا مدار ( اعم از الکتریکی یا مکانیکی) در یک ایستگاه قرار داشته باشند. ج: چنانچه امکان جداسازی و بدون انرژی کردن تمام ویا بخشی از مدار یا دستگاه وجود نداشته باشد، درخواست کننده(مجری انجام کار) باید نسبت به تکمیل فرم «درخواست و مجوز انجام کار بدون تضمین اقدام نماید. استفاده از کارت حفاظت شخصی صرفا در مواردی است که جداسازی و بدون انرژی کردن آن مدار یا دستگاه بطور کامل امکان پذیر باشد. مقررات عمومی کارت حفاظت شخصی ماده۱۹ـ هر مجری انجام کار باید کارت حفاظت شخصی به نام خود داشته باشد و برای انجام دو کار توسط دو شخص مسئول بر روی یک دستگاه یا یک مدار نباید از یک کارت استفاده کرد. ماده۲۰ـ جهت کار بر روی یک دستگاه و یا مدار و یا بی، فرم «تائیدیه صدورکارت های حفاظت شخصی به نام دارنده کارت (مجری انجام کار) در دو نسخه تکمیل و صادر می شود. ماده۲۱ـ هیچ کس بدون موافقت مجری انجام کار تحت هیچ شرایطی مجاز به وارد شدن به محیط کار وی نیست. ماده۲۲ـ تحت هیچ شرایطی هیچ کس مجاز به انجام عملیات روی نقاط تضمین جداسازی و بدون انرژی کننده نیست. ماده۲۳ـ تحت هیچ شرایطی هیچ کس مجاز به لغو کارت حفاظت شخصی صادر شده نیست و فقط شخص دارنده مجاز است تا کارت خود را لغو کند. ماده۲۴ـ کلیه نقاط تضمین مربوط به جداسازی و بدون انرژی کننده باید دارای قفل و یا ضامن ایمنی بوده، به طوری که هیچ کس قادر به انجام عملیات روی آنها نباشد. ماده۲۵ـ برای نقاط تضمین جداسازی و بدون انرژی کننده باید از کلیدهایی که کنتاکت های آنها قابل رؤیت هستند، استفاده شود تا قطع و یا وصل بودن آنها با نگاه کردن مشخص شود. در صورتی که به ناچار کلیدهایی مورد استفاده قرار گیرند که دارای کنتاکت های پنهان باشند، مجری انجام کار باید قبل از شروع کار، دستگاه و مدار مورد نظر را از نظر بدون برق بودن (بوسیله فازمتر استاندارد متناسب با سطح ولتاژ) مورد آزمایش قرار دهد و مطمئن شود که کنتاکت های کلید، باز شده است. ماده۲۶ـ کلیدهایی که برای نقاط تضمین جداسازی مورد استفاده قرار می گیرند، باید در حالت باز قرار گیرند و قفل شوند یا بخشی از مکانیزم مربوط به وصل کلید یا قسمتی از مدار فرمان کلید خارج و یا قطع شود، به طوری که از وصل ناخواسته آنها بر اثر عملیات ناخواسته جلوگیری بعمل آید. در صورتی که دستگاه قابلیت قفل شدن را نداشته باشد، صادرکننده باید کلیه هشدارها و اطلاعاتی که لازم است را در اختیار درخواست کننده در ارتباط با اطلاع از خطرات محیط انجام کار، با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی قرار دهد را در قسمت ملاحظات کارت ثبت نماید. ماده۲۷ـ مجری انجام کار باید بر کار گروه های تحت سرپرستی خود تا پایان کار نظارت داشته باشد و محیط کار را به هیچ عنوان ترک نکند، در صورتی که بخواهد به هر دلیلی محل کار را ترک کند باید به طور کلی کار را تعطیل کند. ماده۲۸ـ در صورتی که مدت انجام کار طولانی باشد (بیش از یک روز)، مجری انجام کار باید هر روز پس از تعطیل کردن کار و دور نمودن افراد از محیط، فرم تأییدیه کارت حفاظت شخصی را تحویل صادرکننده نماید و اعلام کند که کار برای امروز تعطیل شده وافراد محل را ترک کرده اند و روز بعد قبل از شروع کار ابتدا فرم تأییدیه حفاظت شخصی را از صادر کننده دریافت نماید و تا قبل از دریافت، مجاز به انجام کار نمی باشند. ماده ۲۹ـ مجری انجام کار باید برای انجام کار روی مدارهایی که ولتاژ آنها از ۴۰۰ ولت بیشتر است قبل از شروع کار اتصال زمین موقت نصب کند. ماده۳۰ـ مجری انجام کار باید برای انجام کار روی مدارهایی که ولتاژ آنها از ۴۰۰ ولت کمتر است قبل از شروع کار دقیقاً آن را آزمایش و از بدون برق بودن آنها اطمینان حاصل و آنها را اتصال کوتاه کند. ماده۳۱ـ در صورتی که مجری انجام کار مجبور باشد محل کار را ترک کند (مانند حادثه، بیماری و نظایر آن) باید کارت حفاظت شخصی خود را لغو کند و اقدامات لازم جهت صدورکارت دیگری به نام فرد مجاز دیگری به عمل آید. ماده۳۲ـ در صورتی که به عللی مجری انجام کار سر کار حاضر نشود (مانند بیماری، حادثه و نظایر آن) ابتدا باید کار تعطیل شود و سرپرست مجری انجام کار همراه با صادر کننده (اپراتور وقت)، کتباً موافقت خود را برای ابطال کارت حفاظت شخصی وی اعلام کنند و این کارت باطل شده باید برای همیشه در پرونده مخصوص بایگانی شود. ماده۳۳ـ صادرکننده باید کلیه کلیدها و ضامن های ایمنی و مکانیزم های خارج شده را در محلی مطمئن و دور از دسترس سایرین نگهداری کند و تا اعلام پایان کار و ابطال کارت حفاظت شخصی و فرم تأییدیه صدور کارت های حفاظت شخصی، در اختیار کسی قرار ندهد. ماده۳۴ـ انجام عملیات بدون انرژی نمودن باید بعد از اتمام عملیات جداسازی صورت پذیرد و در صورت درخواست مجری انجام کار فشار گازها، مایعات تا حد فشار جو و گازهای خطرناک کاملاً تخلیه شود و برای مایعات و گازهای خطرناک پیش بینی های لازم به عمل آید و دستگاه های گرم تا حد قابل قبول براساس دستورالعمل کارخانه سازنده خنک شوند. ماده۳۵ـ به منظور آزمایش بدون انرژی بودن نقاط تضمین جداسازی دستگاه و یا مدار، باید از لوازم ایمنی سالم و مناسب و متناسب با ولتاژ استفاده شود. ماده۳۶ـ کارت های حفاظت شخصی ابطال شده به همراه تأییدیه باید به مدت یک سال بایگانی و چنانچه در حین کار اتفاقی رخ داده باشد باید برای همیشه در پرونده حوادث واحد ایمنی بایگانی شود. ماده۳۷ـ چون برای انجام عملیات جداسازی از منابع مکانیکی از مسدودکننده استفاده می شود، بنابراین باید بازرسی مجدد و دقیق از آنها به عمل آید تا کاملاً بسته باشند و در صورت نیاز آزمایش نیز بشوند. ماده۳۸ـ پس از حصول اطمینان از باز بودن و تخلیه کامل مسدود کننده هایی که برای انجام عملیات جداسازی مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند، باید محور عمل کننده آنها به وسیله قفل ها یا ضامن های ایمنی یا سایر وسایل حفاظتی مناسب قفل شوند تا از بسته شدن ناخواسته آنها به طور مکانیکی جلوگیری به عمل آید. در صورتی که مسدودکننده ها برای باز و بسته شدن به وسایل برقی مجهز باشند، باید مدار کنترل برق آنها قطع شود تا از باز و بسته شدن ناخواسته آنها به طور الکتریکی نیز جلوگیری به عمل آید. ماده۳۹ـ از آنجا که برای انجام عملیات بدون انرژی کردن از منابع مکانیکی، از مسدودکننده ها استفاده می شود، بنابراین باید بازرسی مجدد و دقیق از آنها به عمل آید تا کاملاً باز شده باشند و در صورت نیاز آزمایش نیز بشوند تا موارد خطرناک برطرف شده باشد. وظایف دارنده کارت حفاظت شخصی (مجری انجام کار) ماده ۴۰ـ دارنده کارت حفاظت شخصی (مجری انجام کار)، باید قبل از شروع کار مراتب زیر را به مورد اجرا گذارد: الف: به صادرکننده (اپراتور) مراجعه و با تشریح نوع و محل کار، ساعت شروع و مدت زمان تقریبی انجام کار، صدور کارت حفاظت شخصی را تقاضا نماید. (این تقاضا به صورت شفاهی و حضوری انجام می گیرد) ب: قبل از صدور فرم تأییدیه کارت حفاظت شخصی، انجام کار تحت هیچ شرایطی مجار نمی باشد و مجری فقط می تواند نسبت به تهیه مقدمات کار و وسایل مورد نیاز، خارج از محوطه کار در شرایط کاملاً ایمن اقدام کند. وظایف صادرکننده کارت حفاظت شخصی ماده۴۱ـ صادرکننده (اپراتور) بعد از دریافت درخواست کارت حفاظت شخصی، باید جهت بررسی، تصویب و صدور کارت حفاظت شخصی، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهد: الف: به اتفاق دارنده کارت حفاظت شخصی (مجری انجام کار) محل کار را بررسی و در صورتی که مشکلی نباشد و یا نقطه ابهامی وجود نداشته باشد، نسبت به قبول صدور کارت حفاظت شخصی با هماهنگی مسئول بهره برداری اقدام کند. ب: عملیات جداسازی و بدون انرژی کردن در حضور مجری انجام کار با نصب قفل یا ضامن های ایمنی انجام گردد و عملیات ایمن سازی به تأیید مجری انجام کار برسد. ج: حایل ها و علایم ایمنی هشداردهنده در صورت نیاز با حضور دارنده کارت حفاظت شخصی (مجری انجام کار) در محل های مورد نیاز نصب شوند. د: صادرکننده (اپراتور) باید فرم تأییدیه صدور کارت های حفاظت شخصی را در دو نسخه تکمیل نموده ونسخه اول فرم را بعد از امضای دارنده کارت (مجری انجام کار) تحویل وی نماید و به او اعلام کند که می تواند کارش را شروع کند. ه: شماره فرم تأییدیه صدور کارت های حفاظت شخصی و همچنین شماره کارت های حفاظت شخصی و محل و نوع کار و نام دارنده آنها را با ذکر ساعت و تاریخ صدور در دفتر مربوط به صدورکارت های حفاظت شخصی ثبت کند. مقررات لغو و ابطال کارت حفاظت شخصی ماده۴۲ـ پس از اتمام کار، جهت لغو کارت حفاظت شخصی صادر شده، دارنده کارت حفاظت شخصی باید موارد زیر را انجام دهد: الف: ابزار و لوازم کار را از محیط کار خارج، اتصال زمین های موقت نصب شده را برداشته، محیط کار را با رعایت ملاحظات زیست محیطی نظافت نموده، مواد و وسایل را از محیط کار خارج کند. ب: محیط کار و دستگاه را به وضعیت اولیه درآورده و کلیه افراد تحت سرپرستی را از محیط کار دور کند و به آنان اطلاع دهد که کار پایان یافته است و دیگر حفاظتی وجود ندارد، لذا کسی مجاز به وارد شدن به محیط کار خاتمه یافته نیست و باید دستگاه و یا مدار، برق دار تلقی شود. ج: به صادرکننده (اپراتور) مراجعه کند و کار انجام شده را تشریح و آخرین وضعیت دستگاه یا مدار و اتمام کار و برداشته شدن اتصال زمین های موقت نصب شده را اطلاع دهد، و درخواست ابطال فرم تأییدیه صدورکارت های حفاظت شخصی و کارت های حفاظت شخصی خود را نموده و اعلام نماید که بهره برداری از دستگاه بلامانع است و یا اینکه به علت نقص فنی، قابل بهره برداری نیست. ماده۴۳ـ با درخواست ابطال کارت حفاظت شخصی از سوی مجری انجام کار، صادرکننده (اپراتور) باید از محیط کار بازدید نماید و در صورتی که نکته مبهمی وجود نداشته باشد جهت ابطال، موارد ذیل را اجرا نماید: الف: نسخه اول فرم تأییدیه صدور کارت حفاظت شخصی را که نزد مجری انجام کار است از وی اخذ وپس از تکمیل ردیف مربوطه، نسبت به ابطال آن اقدام کند. ب: کارت های حفاظت شخصی نصب شده را بردارد. ج: حایل ها و علایم ایمنی هشداردهنده را در صورتی که نصب شده باشند جمع آوری کند. د: در صورت نیاز، عملیات مربوط به برگرداندن نقاط تضمین بدون انرژی شده را به حالت اولیه اجرا کند. ه: در صورت نیاز، عملیات مربوط به برگرداندن نقاط تضمین جداسازی را به حالت اولیه اجرا کند. و: بعد از اتمام عملیات و برگشتن نقاط تضمین به حالت اولیه و آماده شدن برای بهره برداری، آخرین بازدید را به منظور حصول اطمینان از وضعیت دستگاه و صحت عملیات انجام شده به عمل آورد و در حضور مجری انجام کار، دستگاه را در مدار قرار دهد و به اتفاق وی مجدداً از دستگاه یا مدار، بازرسی نهایی را به عمل آورد. ز: شرایط بهره برداری از دستگاه یا مدار را در دفتر گزارش روزانه و دفتر صدور کارت های حفاظت شخصی ثبت کند. کارت حفاظت دستگاه ماده۴۴ـ درخواست نصب وابطال کارت حفاظت دستگاه باید از طرف مسئول بهره برداری یا اپراتوردیسپاچینگ انجام گیرد. ماده۴۵ـ در صورتی که درخواست کننده در فاصله دوری مستقر باشد (مسئول بهره برداری، اپراتوردیسپاچینگ) ردیف «درخواست کننده را اپراتور تکمیل کند و از طرف وی امضاء نماید. مقررات لغو کارت حفاظت دستگاه ماده۴۶ـ اپراتور در صورت عدم دسترسی به درخواست کننده لغو کارت، با هماهنگی دیسپاچینگ می تواند پس از درخواست از طریق وسایل ارتباطی و ثبت ساعت و تاریخ در کارت، از طرف وی کارت را امضاء نماید. فرم های ضمانت نامه ماده۴۷ـ به منظور کار بر روی دستگاهها، مدارات، خطوط و تجهیزاتی که ولتاژ آنها از ۱۰۰۰ ولت بیشتر بوده و نقاط تضمین جداسازی و بدون انرژی کننده آنها (اعم ازالکتریکی یا مکانیکی) در یک ایستگاه و یا ایستگاه های مرتبط با خط و مدار قرار داشته باشند. فرم های ضمانت نامه برحسب شرایط، نوع و محل کار صادر می گردند. فرم تضمین نامه ایستگاه ماده۴۸ـ در فرم تضمین نامه ایستگاه شرایط زیر باید به طور کامل رعایت شود: الف: در صورتی که درخواست کننده قصد انجام عملیات روی تجهیزات سر خط یا طول خط را داشته باشد باید ضمانت نامه مورد درخواست آن تحت عنوان تضمین نامه ایستگاه بوده و صادرکننده باید نسبت به صدور فرم تضمین نامه اقدام نماید. ب: وظیفه هماهنگی جهت صدور تضمین نامه ایستگاه در ایستگاه های مرتبط به عهده مرکز دیسپاچینگ منطقه می باشد و لازم است پس از صدور تضمین نامه در ایستگاه های مرتبط با خط مورد درخواست، کلیه ردیف های مربوط به جدول «الف تضمین نامه صادر شده در ایستگاه مبدأ، با هماهنگی دیسپاچینگ و توسط اپراتور وقت ایستگاه تکمیل گردد. ج: تضمین نامه ایستگاه در ایستگاه های مرتبط باید به درخواست اپراتور پست مبدأ و هماهنگی دیسپاچینگ و به نام مجری انجام کار صادر گردد. د: جهت صدور تضمین نامه به در خواست اپراتور مبدأ، اپراتور ایستگاه مقابل باید پس از هماهنگی و اخذ موافقت دیسپاچینگ مربوطه نسبت به صدور تضمین نامه به نام مجری انجام کار اقدام نماید و پس از انجام مراحل عملیات (مانور) و نصب کارت عملیات ممنوع متناسب با فرم اقدام نماید و فرم تضمین نامه صادر شده را تکمیل و از طرف وی امضاء نماید. همچنین اپراتور ایستگاه مبداء باید اطلاعات تضمین نامه صادر شده در ایستگاه مقابل را در جدول «الف تضمین نامه صادر شده خط مورد درخواست ثبت نماید. ه: در صورتی که کاری روی تجهیزات دیگر ایستگاه های مرتبط با خط انجام نشود جهت صدورتضمین نامه در آن ایستگاه ها، نیاز به تکمیل فرم درخواست صدور ضمانت نامه نمی باشد و درخواست صادر شده اولیه در ایستگاه مبدأ کافی است. ماده۴۹ـ در شرایط صدورتضمین نامه جهت ایستگاه مقابل در صورتی که دستگاه ها و یا خطوط فاقد کلید اتصال زمین باشند، اپراتور باید با هماهنگی مجری انجام کار از اتصال زمین های موقت و سیار مناسب به نحو صحیح استفاده نماید. ماده۵۰ ـ در شرایط اضطراری کار بر روی خطوط و عدم امکان مراجعه مجری انجام کار به نزدیک ترین ایستگاه جهت اخذ تضمین نامه ایستگاهی، اپراتور به درخواست و هماهنگی دیسپاچینگ بصورت تلفنی و یا بی سیم، تضمین نامه ایستگاهی به نام مجری انجام کار صادر می نماید. تبصره: جهت صدور تضمین نامه به نام «مجری انجام کار نیازی به نوشتن فرم «درخواست صدور ضمانت نامه نمی باشد. مقررات صدور فرم درخواست و لغو انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش ماده۵۱ ـ در مواقعی که فرم اجازه کار و آزمایش صادر شده باشد و دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) حین انجام کار نیاز به انجام آزمایش داشته باشد، باید موارد زیر را اجرا نماید: الف: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید کلیه افراد را از محیط کار دورکرده و نزد صادرکننده فرم مراجعه و فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش را در دو نسخه تکمیل کند و تا قبل از اعلام کتبی صادرکننده مبنی بر آماده بودن شرایط آزمایش هیچ گونه اقدامی نکند. ب: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید کلیه افراد تحت سرپرستی را یک به یک نسبت به انجام آزمایش مطلع و راهنمایی های لازم را ارائه کند و آنان را از محیط کار دور کرده و تذکرات لازم را بدهد که تا اعلام پایان آزمایش به محل کار نزدیک نشوند. ج: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید کلیه افرادی را که نامشان در جدول «ب پیوست فرم اجازه کار و آزمایش ثبت شده است نسبت به انجام آزمایش مطلع و از محیط کار دور نموده و از آنها بخواهد جدول «اسامی سرپرستان و بازدیدکنندگانی که از فرایند آزمایش و برگشت به حالت تضمین مطلع شده اند را تکمیل کرده و فرم درخواست آزمایش را مبنی بر آگاهی از آزمایش امضاءکنند و به آنان تذکر دهد که تا اعلام پایان آزمایش به محیط کار نزدیک نشوند. د: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید فرم درخواست آزمایش تکمیل شده را برای آماده کردن شرایط شروع آزمایش، به صادرکننده ضمانت نامه تحویل دهد و منتظر بماند تا وی انجام عملیات را اعلام کند. ه: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید همکاری های لازم را به منظور آماده کردن شرایط شروع آزمایش با صادرکننده به عمل آورد. و: صادرکننده ضمانت نامه بعد از انجام عملیات و آماده کردن شرایط لازم مربوط به درخواست آزمایش، فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش را در دو نسخه تکمیل و امضاء و نسخه اول آن را برای اطلاع دارنده ضمانت نامه به وی مسترد نموده و نسخه دوم آن را در بخش کارهای در حال انجام پرونده اجازه کار و آزمایش قرار دهد. ز: دارنده ضمانت نامه بعد از دریافت فرم مبنی بر آماده بودن شرایط برای آزمایش به انجام آزمایشات مجاز ثبت شده در فرم درخواست آزمایش اقدام کند. ح: در صورتی که صادرکننده ضمانت نامه تشخیص دهد که انجام آزمایش ممکن است سلامت دستگاه را به خطر بیندازد و یا ممکن است اثر نامطلوب روی شبکه و تجهیزات داشته باشد، باید انجام آزمایش را تصویب نکند و از مسئولان بهره برداری کسب تکلیف کند. ط: دارنده ضمانت نامه مسئول حفظ دستگاه در زمان آزمایش است و باید در هنگام آزمایش دقت لازم را بکار برد تا آسیبی به دستگاه ها وارد نشود. ی: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید همواره آمادگی داشته باشد تا در صورت درخواست صادرکننده بتواند در اسرع وقت دستگاه و یا خطوط را برای بهره برداری آماده و فرم ضمانت نامه دریافتی خود را لغو کند. ماده۵۲ ـ دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید پس از انجام آزمایش ها به منظور برگرداندن وضعیت به حالت تضمین شده در فرم اجازه کار و آزمایش، مجدداً به صادرکننده مراجعه کند و اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهد: الف: نسبت به لغو فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش اقدام کند. ب: کلیه افرادی را که نامشان در جدول «ب پیوست فرم اجازه کار و آزمایش ثبت شده است، یک به یک نسبت به اقدامات لازم برای اتمام آزمایش مطلع نموده و افراد یاد شده جدول «اسامی سرپرستان و بازدیدکنندگانی که از فرایند آزمایش و برگشت به حالت تضمین مطلع شده اند فرم درخواست عملیات تحت اجازه کار و آزمایش را امضاء کنند. همچنین ضروری است به آنان تذکر بدهد که تا اعلام پایان عملیات و برگشت شرایط به حالت تضمین شده در فرم ضمانت نامه به محیط کار نزدیک نشوند. ج: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید پس از لغو فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش منتظر بماند تا شرایط برگشت به حالت تضمین شده اولیه توسط صادر کننده به وی اعلام شود. د: صادرکننده باید بعد از اتمام عملیات و برگشت وضعیت به حالت تضمین شده اولیه طبق فرم اجازه کار و آزمایش صادر شده، در ردیف «مورد قبول واقع شد بوسیله را در نسخه دوم فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش را با ذکر تاریخ و ساعت امضاء نماید و آن را در بخش کارهای انجام شده پرونده اجازه کار و آزمایش مربوط بایگانی کند. ه: دارنده ضمانت نامه بعد از لغو فرم درخواست انجام عملیات تحت اجازه کار و آزمایش مبنی بر برگشت وضعیت به حالت تضمین شده باید مراتب را به گروه های تحت سرپرستی و همچنین افرادی که نام آنان در جدول «ب ثبت شده است اعلام کند. و: مجری انجام کار در صورت نیاز به ادامه کار بعد از برگشت وضعیت به حالت تضمین اولیه با همان فرم اجازه کار و آزمایش قبلی می تواند شروع به کار کند، در غیر اینصورت پس از اعلام اتمام کار باید نسبت به لغو فرم اجازه کار و آزمایش صادر شده قبلی اقدام نماید. مقررات عمومی درخواست صدور ضمانت نامه ماده۵۳ ـ مقررات عمومی درخواست صدور ضمانت نامه به شرح زیر می باشد: الف: فقط افراد مسئول و مجاز می توانند فرم درخواست صدور ضمانت نامه را تکمیل کنند. ب: فرم درخواست صدور ضمانت نامه باید به صورت «خوانا و بدون قلم خوردگی پاک شدگی و لاک گرفتگی و نظایر آن تکمیل شود. ج: فرم درخواست صدور ضمانت نامه باید قبل از شروع کار و مطابق با دستورالعمل های ثابت بهره برداری ابلاغی وزارت نیرو تکمیل و تحویل مسئولان بهره برداری شود تا آنان برای بررسی و برنامه ریزی فرصت کافی داشته باشند. د: در شرایط اضطراری درخواست کننده می تواند فرم درخواست صدور ضمانت نامه را بلافاصله تکمیل نموده و تسلیم اپراتور وقت کند. ه: در صورتی که درخواست کننده با مسئول بهره برداری فاصله مکانی زیادی داشته باشد، می تواند از طریق تلفن، بی سیم یا دورنگار و دیگر وسایل ارتباطی درخواست خود را به مسئول بهره برداری ارایه کند و مسئول بهره برداری فرم درخواست را تکمیل و یک بار برای وی بخواند و پس از تأیید، نام و نام خانوادگی او را ثبت و از طرف وی امضاء کند. و: درخواست کننده بعد از آگاهی از اینکه فرم درخواست صدور ضمانت نامه وی مورد تصویب قرار گرفته، باید قبل از فرارسیدن زمان شروع کار با اپراتور وقت تماس برقرار نموده و از وضعیت ضمانت نامه، اطلاع حاصل کند. ز: درخواست کننده و مجری انجام کار قبل از صدور فرم ضمانت نامه تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوان مجاز به انجام کار نیستند. ح: در صورتی که مجری انجام کار به عللی نتواند در محل کار حضور یابد یا قادر به انجام کار در موعد مقرر نباشد، باید در اسرع وقت مراتب را بصورت کتبی به درخواست کننده اطلاع دهد و درخواست کننده نیز مسئول بهره برداری را مطلع نموده و فرم درخواست خود را لغو کند. ط: در صورتی که لازم باشد در فرم درخواست صدور ضمانت نامه، از نظر ضمانت نامه مورد در خواست، مجری و یا جانشین مجری انجام کار، دستگاه ها و یا خطوطی که کار بر روی آنها انجام داده می شود، شرح کار و یا شرح کامل آزمایشاتی که انجام داده می شود، دستگاه ها و خطوط برقدار مجاور محل کار، تاریخ شروع و یا تاریخ خاتمه کار تغییری داده شود، فرم در خواست صدور ضمانت نامه باید به در خواست کننده برگشت داده شود تا فرم خود را لغو و فرم دیگری را تکمیل کند. ی: درخواست کننده باید کلیه اطلاعات مورد لزوم را به منظور صدور ضمانت نامه به نحو شایسته و ایمن در اختیار صادرکننده قرار دهد. ک: درخواست کننده، همانند صادرکننده در اجرای قوانین حفاظتی مسئولیت دارد و باید بررسی های لازم را انجام دهد. ل: درخواست کننده باید فرم درخواست صدورضمانت نامه تکمیل شده را تحویل دریافت کننده (مسئول بهره برداری) دهد و در مورد محل، نوع و نحوه انجام کار توضیحات لازم را بدهد و در صورتی که نیاز باشد، به اتفاق مسئول بهره برداری محیط کار را بررسی کند تا هیچ نکته مبهمی وجود نداشته باشد. تبصره: درشرایط اضطراری، اپراتور ایستگاه باید در صورت دسترسی نداشتن به تصویب کننده،موافقت وی را از طریق تلفن، بی سیم و یا سایر وسایل ارتباطی، کسب و پس ازثبت در فرم درخواست صدور ضمانت نامه ازطرف وی امضاء کند. ماده۵۴ ـ تصویب کننده نهایی فرم درخواست صدور ضمانت نامه (اپراتور)، باید مندرجات ثبت شده در فرم درخواست صدور ضمانت نامه را مورد بررسی قرار دهد و موارد زیر را اجرا کند: الف: صحت و کامل بودن اطلاعات ثبت شده را از نظر ایمنی محیط کار، خارج کردن دستگاه و یا خط از مدار، بررسی و اگر اطلاعات کافی و واضح نباشد اطلاعات لازم را از درخواست کننده کسب کند. ب: محیط کار را بررسی کند تا هیچ گونه ابهامی وجود نداشته باشد. ج: اجرای عملیات و ایمن بودن محیط کار را دقیقاً مورد بررسی قرار دهد. د: در صورت ثبت ردیف «دستگاه ها و خطوط انرژی دار... در فرم درخواست صدور ضمانت نامه، خطوط یا دستگاه های برق دار مجاور محل کار را دقیقاً بررسی کند که خطرآفرین نباشند. ه: در صورتی که انجام عملیات بدون برق کردن، جدا سازی و بدون انرژی کردن مسئله ای ایجاد نکند و کفایت ایمنی محیط کار نیز تضمین شود و هیچ گونه مانعی برای انجام کار وجود نداشته باشد و جهت خروج دستگاه پیش بینی های لازم نیز به عمل آمده باشد، موافقت خود را به درخواست کننده اعلام نماید. و: در صورتی که درخواست صدور ضمانت نامه مورد موافقت قرار نگیرد باید با رنگ قرمز مخالفت خود را اعلام نموده و با ذکر دلایل عدم موافقت، فرم درخواست را به درخواست کننده تحویل نماید. مقررات صدور فرم ضمانت نامه وظایف صادرکننده ضمانت نامه (اپراتور) ماده۵۵ ـ مسئول صادرکننده فرم ضمانت نامه (اپراتور) باید بعد از دریافت فرم تکمیل و تصویب شده «درخواست صدور ضمانت نامه با حضور و همراهی مجری انجام کار آن را بررسی، و مراحل زیر را به مورد اجرا گذارند: الف: تهیه و تکمیل فرم ضمانت نامه مورد نیاز و مدارک مربوط. ب: بررسی فرم ضمانت نامه و مدارک تکمیل شده به منظور حصول اطمینان از صحت عملیات ثبت شده با توجه به شرح کار و محل آن. ج: عملیات بدون برق کردن. د: عملیات جداسازی. ه: عملیات بدون انرژی کردن با استفاده از سکسیونر اتصال زمین یا ارت موقت دستی در خطوط فاقد سکسیونر اتصال زمین. و: اجرای عملیات مربوط به ایمن کردن محیط کار از دستگاه ها و خطوط برق دار و خطرآفرین مجاور محل کار، طبق موارد ثبت شده فرم درخواست صدور ضمانت نامه. ز: عملیات مربوط به محصور نمودن محیط کار. ح: تضمین فرم ضمانت نامه. ط: نشان دادن نقاط تضمین شده به درخواست کننده (مجری انجام کار). ی: نصب کارت «عملیات ممنوع بر روی نقاط تضمین شده. ک: اخذ امضاء فرم ضمانت نامه از درخواست کننده (مجری انجام کار). ل: صدور فرم ضمانت نامه. م: ارائه نسخه اول فرم ضمانت نامه به مجری و مطلع نمودن وی به اینکه می تواند کارش را شروع کند. ن: الصاق فرم های ترتیب اجرای عملیات و فرم جدول «ب روی نسخه دوم فرم ضمانت نامه و قرار دادن آنها در پرونده جداگانه با کلیه مدارک و دستورالعمل ها و همچنین کلید قفل ها و ضامن های ایمنی در نزد خود و دور از دسترس سایرین. ص: ثبت شماره، زمان، نام دارنده ونوع ضمانت نامه صادر شده دردفترگزارش روزانه و دفتر مخصوص ضمانت نامه وظایف دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) در اجرای صدورضمانت نامه ماده۵۶ ـ مسئولیت های دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) به شرح زیر می باشد: الف: دارنده ضمانت نامه مسئول ایمنی افراد تحت سرپرستی خود بوده و باید از شروع تا پایان کار در محل کار حضور یابد و آنها را سرپرستی کند. او تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوان مجاز به ترک محل کار خود نیست. ب: دارنده ضمانت نامه قبل از دریافت فرم ضمانت نامه به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مجاز به انجام کار نیست . ج: دارنده ضمانت نامه باید دستگاه هایی را که کار روی آنها مجاز است به علاوه محدوده مجاز کار را برای کارکنان تحت سرپرستی معرفی و تشریح کند. د: دارنده ضمانت نامه باید قبل از شروع کار، ابتدا تعداد اتصال زمین موقت (ارت های موقت) را که جهت ایمن کردن محیط کار لازم است در طرفین محل کار نصب کند، پیش بینی نموده و در فرم ضمانت نامه در قسمت «آیا کابل های اتصال زمین موقت نصب می شود با قید تعداد ثبت و امضاء نماید. ه: ارت های موقت مذکور باید در محدوده محیط مجاز انجام کار نصب گردد و مسئولیت تشخیص محل مناسب نصب به عهده دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) می باشد. و: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید خطرهای دستگاه های انرژی دار مجاور محل کار را برای افراد تحت سرپرستی تشریح کند. ز: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید نقاط مجزا شده و همچنین بدون انرژی شده و اتصال زمین های موقت نصب شده را برای کارکنان تحت سرپرستی تشریح کند. ح: در صورتی که در نقاط تضمین از کلیدهایی استفاده شود که دارای کنتاکت های پنهان باشند، مجری انجام کار باید قبل از شروع کار، دستگاه و مدار را از نظر بدون برق بودن (بوسیله فازمتر استاندارد متناسب با سطح ولتاژ) مورد آزمایش قرار دهد و مطمئن شود که کنتاکت های کلید، باز شده است. ط: مجری انجام کار باید برای انجام کار روی مدارهایی که ولتاژ آنها از ۴۰۰ ولت کمتر است قبل از شروع کار دقیقاً آن را آزمایش و از بدون برق بودن آنها اطمینان حاصل و آنها را اتصال کوتاه کند. ی: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) مسئول ایمنی افرادی است که برای بازدید و یا بازرسی به آنها مجوز ورود به محیط کار خود را می دهد (اسامی ثبت شده در جدول «ب پیوست) و در شرایطی که قادر به تأمین ایمنی آنها نباشد باید از دادن مجوز ورود به آنها خودداری کند. ک: در صورتی که دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) بخواهد به هر دلیلی برای مدتی کوتاه محیط کار را ترک کند باید ابتدا کار را تعطیل و افراد را از محیط کار دور کند و نسخه اول ضمانت نامه را به صادرکننده (اپراتور) تحویل دهد تا وی از وضعیت کار اطلاع داشته باشد. ل: در صورتی که فرم های ضمانت نامه برای انجام کار بیشتر از یک روز صادر شده باشند، دارنده ضمانت نامه باید هر روز پس از پایان کار و دور کردن افراد از محیط، نسخه اول فرم ضمانت نامه را تحویل صادرکننده دهد و اعلام کند که «کار برای امروز تعطیل شده و افراد منطقه کار را ترک کرده اند و روز بعد، قبل از شروع کار ابتدا نسخه اول فرم ضمانت نامه خود را از صادرکننده دریافت کند. این اقدام بدین منظور است که صادرکننده از وضعیت کار اطلاع کامل داشته باشد و موارد فوق را در دفتر گزارش ثبت نماید. م: در صورتی که مجری انجام کار بنا به دلایلی نتواند جهت انجام کار حضور یابد، صادر کننده (اپراتور) باید نسبت به صدور ضمانت نامه به نام جانشین مجری انجام کار اقدام نماید. ن: در صورتی که دارنده ضمانت نامه به علت دوری راه نتواند نزد صادرکننده مراجعه کند، بر اساس بند «ل باید از طریق تلفن، بی سیم و یا سایر وسایل ارتباطی، دور شدن افراد و تعطیلی کار را به اپراتور دیسپاچینگ گزارش نموده تا به اطلاع اپراتور رسانده شود تا اپراتور نیز موارد را در دفتر گزارش روزانه ثبت نماید. روز بعد دارنده ضمانت نامه قبل از شروع کار از طریق اپراتور دیسپاچینگ ابتدا صادرکننده را مطلع نماید تا از وضعیت کار مورد نظر اطلاع کامل داشته باشد. ظ: دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) وظیفه دارد در بررسی موارد مندرج در ضمانت نامه که صادر کننده انجام می دهد، شرکت نماید. مقررات ابطال فرم ضمانت نامه وظایف دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) ماده۵۷ ـ دارنده ضمانت نامه (مجری انجام کار) باید بلافاصله پس از پایان کار اقدامات زیر را انجام دهد و سپس نسبت به لغو فرم ضمانت نامه اقدام کند: الف: لوازم و ابزار کار مربوط به خود را جمع آوری و از محیط کار خارج کند. ب: محیط کار را تمیز و هرگونه لوازم و وسایل مازاد را از محیط کار با رعایت ملاحظات زیست محیطی خارج کند. ج: کلیه کارکنان تحت سرپرستی خود را از محیط کار دور کند و به آنان تذکر بدهد که در فاصله ای ایمن قرار گیرند، زیرا قصد لغو ضمانت نامه را دارد و از این لحظه هیچ گونه تضمینی وجود ندارد و دستگاه ها و خطوط باید برق دار تلقی شوند. د: به افرادی که نام آنان در جدول «ب پیوست ضمانت نامه ثبت شده اطلاع دهد که قصد لغو ضمانت نامه را دارد و آنان باید از محیط کار دور شوند و اسامی آنان از جدول «ب پیوست ضمانت نامه خارج شود. و: محیط کار و دستگاه را به منظور حصول اطمینان از عادی بودن وضعیت آن بازرسی کند. ز: اتصال زمین های موقت که توسط اپراتور نصب شده است را با همراهی اپراتور جمع آوری کند. ح: نزد صادرکننده ضمانت نامه مراجعه کند و شرح مختصری از کارهای انجام شده یا تغییرات ایجاد شده در وضعیت دستگاه و یا خطوط را اطلاع دهد. ط: به صادرکننده اعلام کند ابزار و لوازم کار از محیط کار خارج شده و افراد تحت سرپرستی از محیط کار دور و عادی سازی محیط کار صورت گرفته و اتصال زمین های موقت نیز برداشته شده است، لذا درخواست می شود بعد از خروج کلیه افرادی که نامشان در جدول «ب پیوست ثبت شده است ضمانت نامه شماره..... که به نام اینجانب صادر شده است، لغو شود. وظایف صادرکننده ضمانت نامه (اپراتور) ماده۵۸ ـ صادرکننده ضمانت نامه (اپراتور) باید پس ازاعلام پایان کار توسط دارنده ضمانت نامه (مجری انجام j کار) موارد زیر را اجرا نماید: الف: بازرسی دقیق از محیط کار به منظور حصول اطمینان از برداشته شدن اتصال زمین های موقت نصب شده و دور شدن افراد و عادی بودن محیط کار و انجام نظافت و خارج شدن وسایل و لوازم کار صورت گیرد. ب: لوازم محصورکردن محیط کار را جمع آوری نموده و شرایط راجهت بهره برداری آماده نماید. ج: بررسی جدول «ب پیوست ضمانت نامه برای حصول اطمینان از اینکه کلیه افرادی که نامشان در آن ثبت شده از جدول خارج شده و آن را امضا کرده باشند. د: ردیف مربوط به «کابل های اتصال زمین موقت برداشته شده اند در فرم ضمانت نامه به وسیله دارنده ضمانت نامه تکمیل و امضا شده باشد. ه: صادرکننده، درخواست لغو ضمانت نامه را قبول کند و دارنده ضمانت نامه ردیف «لغو شد به وسیله... را ضمن ثبت نام و نام خانوادگی خود امضا کند. و: در صورتی که در جدول «الف فرم ضمانت نامه، نام ضمانت نامه دیگری ثبت نشده باشد، صادرکننده قسمت « مورد قبول واقع شد بوسیله... در فرم ضمانت نامه را با ذکر ساعت و تاریخ امضاء کند. ز: صادرکننده فرم ضمانت نامه، با توجه به مطالب درج شده در «ملاحظات بهره برداری نسخه دوم که دارنده ضمانت نامه درآن ثبت کرده است، ضمن هماهنگی با اپراتوردیسپاچینگ و اعلام پایان کار، با اجرای کامل برنامه های عملیاتی که در فرم برگشت ترتیب اجرای عملیات ثبت شده است جهت آماده سازی دستگاه و یا خط برای بهره برداری اقدام نماید. ح: وقتی که دستگاه و یا خطوط آماده بهره برداری شوند، صادرکننده، ردیف «دستگاه آماده بهره برداری شد به وسیله را با ذکر نام و نام خانوادگی و ساعت و تاریخ امضا کند. ط: در صورتی که در جدول «الف فرم ضمانت نامه صادر شده، نام ضمانت نامه های صادر شده دیگری ثبت شده باشد، صادرکننده ضمانت نامه مجاز به تکمیل ردیف «قبول شد فرم نبوده و در نتیجه انجام عملیات مجاز نیست، بلکه فقط دارنده باید ردیف «لغو شد به وسیله... را با ذکر ساعت و تاریخ امضاء کند. ی: صادرکننده باید پس از تکمیل «فرم ضمانت نامه باطل شده آن را همراه با فرم ترتیب اجرای عملیات صادر شده و کلیه مدارک پیوست بایگانی کند. و در صورتی که حادثه ای رخداده باشد، فرم ضمانت نامه مربوطه برای همیشه در پرونده حوادث واحد ایمنی شرکت بایگانی شود. ک: صادرکننده باید پس از اجرای کامل عملیات، کلید قفل های ایمنی و یا ضامن ها را در محل اولیه خود قرار دهد. ل: در صورتی که محل انجام کار، دور از دسترس باشد و صادرکننده به علت بعد مسافت قادر به بازرسی آن نباشد، می تواند به مطالب ثبت شده به وسیله دارنده ضمانت نامه استناد و نسبت به لغو فرم ضمانت نامه اقدام کند «مانند انجام کار روی خطوط در مسافت های دور . منبع: edmanlaw.ir برچسبها: انتقال نیروی برق, نیروی برق, برق [ سه شنبه سیزدهم تیر ۱۴۰۲ ] [ 16:49 ] [ مهدی نوری ]
|
||
| [ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] | ||